AvalehtUudisedÜldineMõttekojad andsid vastuseid, millist kooli me vajame ja tahame

Mõttekojad andsid vastuseid, millist kooli me vajame ja tahame

Setomaa koolid on esimese tegutsemisaasta jooksul näidanud end uue olukorraga tublide kohanejatena: põhitegevuse sihid on seatud ja järgmiseks on vaja hakata kavandama kooli arengut. Selleks toimusid 20.-22. mail Meremäel, Mikitamäel ja Värskas ideede korje mõttekojad, kus kohal olid õpilased, õpetajad, lapsevanemad, Setomaa koolide sõbrad. Kõik nad hoolivad meie koolide käekäigust ja edenemisest. Ühiselt ja heatahtlikus õhkkonnas toimus kolm arutelu. Ajurünnakus „Leiame head“ keskendusime Setomaa koolide tugevustele ja panime kirja, mis Setomaa koolides väärib esiletõstmist ehk mis on meie koolide kõige-kõige… Analüüsis „Otsime selgitusi“ kirjeldasime olulisemad probleemid ja nende tekkimise põhjusi. „Tule ja aita“ lahenduste leidmiseks visualiseerisime unistuste olukorra, mis tekib siis, kui kõige põletavamate probleemide põhjused on kõrvaldatud ja kui erinevad osapooled on andnud oma panuse Setomaa koolide tulevikuheaks.

Järgnevalt mõned näited koolist, millisest unistavad mõttekojas osalenud. Täietsi reaalsed soovid, kui igaüks vaid annab oma panuse:

• Koolis on positiivne ja õppimist soodustav keskkond, õppe kvaliteet on kõrge, klassis valitseb asjalik õpimeeleolu, õpetajad on innustunud

• Koolielu on mitmekesisem, tunnid on sisukamad ja põnevad, õppetööd korraldatakse väljaspool kooliruume.

• Õpilased saavad valida oma huvidest lähtuvaid ja tulevikuks kasulikke vabaaineid, ta on motiveeritud, järjepidev ja oma õpitulemuste eest isiklikult vastutav ning võtab need omadused ja suhtumised iseseisvasse ellu kaasa.

• Klassiruumides on kaasaegsed IT lahendused, koolimaja värskendusremont on funktsionaalselt ja esteetiliselt läbi mõeldud ja visuaalselt korrektne

• Õpilased käivad koolis, osalevad õppetöös, ei lange gümnaasiumiosas koolist välja

• Küla ja kooli suhtlemine on pidev ja sidus, kool on kogukonnas heas kirjas ning lapsed eelistavad kodulähedast oma valla kooli.

• Lapsed on teadlikumad piiritsoonis elamise ohtudest ja võimalustest.

Ideid ja lahendusi kogunes palju, mida sügisel võtame arvesse sisendina koolide arengukava koostamisel. Heameel on sellest, et ühise laua taga rääkisid ühises keeles ja üksmeelselt õpilased, õpetajad, koolipidaja, lapsevanemad ja kogukonna liikmed.

Teist sellist kooli nagu on meil Setomaal, mujal ei ole, see on kindel!