AvalehtTugiteenused õppimise ja arengu toetamiseksHaridusliku erivajadusega sh andeka õpilase tugi

Haridusliku erivajadusega sh andeka õpilase tugi

Selleks, et toetada õpilase arengut, võimetekohast õppimist ja sotsiaalseid oskusi võib direktor kooli tööle võtta tugispetsialistid või korraldab tugispetsialisti teenuse kättesaadavuse muul viisil, arvestades seejuures õpilaste vajadustega.

Haridusliku erivajadusega õpilase õppe koordineerija (HEVKO)

Jane Raud jane.raud@setomaakoolid.ee

Eripedagoog

Värskas ja Mikitamäel Kristi Pastak kristi.pastak@setomaakoolid.ee

Meremäel ja Obinitsas Aira Tarros aira.tarros@setomaakoolid.ee

Logopeed

Mikitamäel Eva Sulaoja eva.sulaoja@setomaakoolid.ee

Meremäel ja Obinitsas Aira Tarros aira.tarros@setomaakoolid.ee

Sotsiaalpedagoog

Reelika Kalder reelika.kalder@setomaaokollid.ee

Kristel Loos kristel.loos@setomaakoolid.ee

Noorte heaolu spetsialist

Triinu Arund arundtri@gmail.com

Psühholoogilise toe osutaja

Psühholoogilist tuge korraldab Setomaa vallavalitsus.

Kõik tugispetsialistid:
  1) teevad koostööd õpetajate ja teiste tugispetsialistidega õpilase abi- ja toetusvajaduse väljaselgitamiseks ning hindavad õpilase arengut ja toimetulekut õpikeskkonnas oma eriala kompetentsist lähtuvalt;
  2) nõustavad ja toetavad õpetajat õpilase õppe- ja arendustegevuste planeerimisel ning läbiviimisel, õpilasele sobiva õppemetoodika ja õppevormi leidmisel, sobilike õppematerjalide, abivahendite valimisel ja kohandamisel ning individuaalse õppe korralduse kava või õppekava koostamisel;
  3) toetavad ja suunavad õpilast esile kerkinud probleemide lahendamisel ning kavandavad ja viivad läbi õpilase erivajadusest tulenevalt sekkumisi ning õpilase arengut, toimetulekut ja sotsiaalset tegevusvõimet toetavaid tegevusi individuaalselt või rühmas ning hindavad rakendatud meetmete tulemuslikkust;
  4)  nõustavad kooli juhtkonda, õpetajaid ja kooli töötajaid erivajadustega õpilaste õppe korraldamisel, õpilase vajadusi arvestava arengu- ja õpikeskkonna kujundamisel ja õpilase toetamiseks sobivate meetmete valikul;
  5) nõustavad vanemaid ja perekonda lapse arengu ja toimetuleku toetamisega seotud küsimustes;
  6) teevad vajadusel koostööd meditsiini-, rehabilitatsiooni-, sotsiaalvaldkonna jm spetsialistidega õpilasele vajaliku toe pakkumiseks.