
Haridusliku erivajadusega sh andeka õpilase tugi
Selleks, et toetada õpilase arengut, võimetekohast õppimist ja sotsiaalseid oskusi võib direktor kooli tööle võtta tugispetsialistid või korraldab tugispetsialisti teenuse kättesaadavuse muul viisil, arvestades seejuures õpilaste vajadustega.
Haridusliku erivajadusega õpilase õppe koordineerija (HEVKO)
Jane Raud jane.raud@setomaakoolid.ee
- korraldab koolisisest koostööd õpilase haridusliku erivajaduse väljaselgitamiseks, tema individuaalsest vajadusest tulenevalt võimetekohase õppe ja arengu toetamiseks, kaasava hariduse põhimõtete rakendamiseks;
- koordineerib üldise toe korraldamist koolis õpilasele, kellel tekib takistusi koolikohustuse täitmisel või mahajäämus õpitulemuste saavutamisel;
- teeb ettepaneku tõhustatud toe või eritoe korraldamiseks vastavalt Rajaleidaja soovitustele.
Eripedagoog
Värskas ja Mikitamäel Kristi Pastak kristi.pastak@setomaakoolid.ee
Meremäel ja Obinitsas Aira Tarros aira.tarros@setomaakoolid.ee
- teeb kindlaks õpilase arengu- ja õpioskuste taseme,
- selgitab välja tema arengut mõjutavad tegurid ning õpivajadused,
- juhendab ja nõustab õpetajaid õpilase õppe planeerimisel ja läbiviimisel,
- valmistab ette ja viib läbi õpiabirühma- või individuaaltunnid.
Logopeed
Mikitamäel Eva Sulaoja eva.sulaoja@setomaakoolid.ee
Meremäel ja Obinitsas Aira Tarros aira.tarros@setomaakoolid.ee
- hindab õpilase kommunikatsioonivõimet,
- selgitab välja kommunikatsioonihäiretega õpilaste suulise ja kirjaliku kõne arengu toetamise vajaduse,
- soovitab õpilastele sobivat suhtluskeskkonda,
- toetab õpetajaid õpilaste kommunikatsioonivõime arendamisel, taastamisel ning kompenseerimisel.
Sotsiaalpedagoog
Reelika Kalder reelika.kalder@setomaaokollid.ee
Kristel Loos kristel.loos@setomaakoolid.ee
- hindab õpilase sotsiaalseid oskusi,
- analüüsib tegureid, mis takistavad õpilase eakohast tegutsemisvõimet,
- toetab õpilase suhtlemisoskuse ja sotsiaalse pädevuse kujunemist,
- kaardistab koolis esilekerkivad sotsiaalsed probleemid,
- kaardistab koolikohustuse täitmist takistavad probleemid,
- koordineerib probleemide ennetust ja lahendustegevusi.
Noorte heaolu spetsialist
Triinu Arund arundtri@gmail.com
- toetab noori vanuses 13–29, kes on NEET-olukorras või selle riskis
- loob noorega kontakti ja kaardistab tema vajadused
- seab koos noorega eesmärgid ja lepib kokku viisid nende saavutamiseks
- nõustab noort ja tema tugivõrgustikku;
- aitab noori tööturule jõudmisel, kasutades juhtumikorralduslikku metoodikat ning jagades teavet piirkonna võimalustest;
- koordineerib koostööd koolide ja kohaliku omavalitsuse tasandil;
Psühholoogilise toe osutaja
- hindab õpilase psühholoogilist arengut ja isiksuse omadusi, emotsionaalset seisundit, vaimse tervise probleeme, suhtlemis- ja käitumisoskuseid;
- nõustab õpilast
- isikliku elu, õppetööga ja vaimse tervisega seotud probleemidega toimetulekul,
- tunnetusprotsesside, vaimsete võimete, käitumis- ja suhtlemisoskuste arendamisel;
- õpi- ja karjäärivalikute tegemisel;
- nõustab õpilast, vanemat ja kooli personali vajadusel kriisisituatsioonist väljatulekuks.
Psühholoogilist tuge korraldab Setomaa vallavalitsus.
Kõik tugispetsialistid:
1) teevad koostööd õpetajate ja teiste tugispetsialistidega õpilase abi- ja toetusvajaduse väljaselgitamiseks ning hindavad õpilase arengut ja toimetulekut õpikeskkonnas oma eriala kompetentsist lähtuvalt;
2) nõustavad ja toetavad õpetajat õpilase õppe- ja arendustegevuste planeerimisel ning läbiviimisel, õpilasele sobiva õppemetoodika ja õppevormi leidmisel, sobilike õppematerjalide, abivahendite valimisel ja kohandamisel ning individuaalse õppe korralduse kava või õppekava koostamisel;
3) toetavad ja suunavad õpilast esile kerkinud probleemide lahendamisel ning kavandavad ja viivad läbi õpilase erivajadusest tulenevalt sekkumisi ning õpilase arengut, toimetulekut ja sotsiaalset tegevusvõimet toetavaid tegevusi individuaalselt või rühmas ning hindavad rakendatud meetmete tulemuslikkust;
4) nõustavad kooli juhtkonda, õpetajaid ja kooli töötajaid erivajadustega õpilaste õppe korraldamisel, õpilase vajadusi arvestava arengu- ja õpikeskkonna kujundamisel ja õpilase toetamiseks sobivate meetmete valikul;
5) nõustavad vanemaid ja perekonda lapse arengu ja toimetuleku toetamisega seotud küsimustes;
6) teevad vajadusel koostööd meditsiini-, rehabilitatsiooni-, sotsiaalvaldkonna jm spetsialistidega õpilasele vajaliku toe pakkumiseks.
