Hindamine
Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut ja innustada teda sihikindlalt õppima, suunata õpilase enesehinnangu kujunemist ning õpetaja tegevust õpilase õppimise ja arengu toetamisel.
Hindamise kaudu saab lapsevanem ja õpilane tagasisidet õpilase edasijõudmise kohta ning hindamine on aluseks, mille põhjal viia õpilane järgmisse klassi.
Hindamise põhimõtted, eesmärgid ja korraldus on ühetaolised Setomaa koolide kõigis neljas õppekohas:
- I kooliastmes saab õpilane ainult sõnalist kirjeldavat tagasisidet;
- alates II kooliastmest saab õpilane numbrilisi hindeid viie palli süsteemis, millega käib kaasas kirjeldav tagasiside;
- III kooliastmes ja gümnaasiumis saab õpilane tagasisidet numbriliste hinnetena viie palli süsteemis, millega käib kaasas kirjeldav tagasiside;
- gümnaasiumis saab õpilane tagasisidet numbriliste hinnetena;
- valikainetes kasutatakse mitteeristavat hindamist “arvestatud” või “mittearvestatud” tähistusega A/MA.
Sõnaliste kirjeldavate hinnangute abil tuuakse esile õpilaste individuaalne edasiminek, õpieesmärkide saavutatuse määr, vajakajäämised ja suunised edasiseks tegutsemiseks.
Kokkuvõttev hindamine õppeaasta jooksul toimub I, II ja III kooliastmes trimestri lõpus ehk kolm korda õppeaastas. Gümnaasiumis toimub kokkuvõttev hindamine ainekursuse lõpul. Gümnaasiumi kooliastmehinne pannakse välja õppeaine 10.–12. klassi kursusehinnete alusel viie palli süsteemis. Kooliastmehinde väljapanekul teeb lõpliku otsuse õpetaja, arvestades kõiki kursusehindeid. Kooliastmehinde kujunemisel võib õpetaja määravamaks lugeda viimase kooliaasta kursusehindeid.