Õppe sisuline korraldus
Kool tagab õpilasele võimalused omandada põhikooli riiklikus õppekavas ettenähtud õpitulemused ning kooliastme lõpuks taotletavad teadmised, oskused ja hoiakud.
Õpe neljas õppekohas
I ja II kooliastmes toimub õpe neljas õppekohas – Meremäel, Mikitamäel, Obinitsas ja Värskas – arvestusega, et
- Meremäe ja Mikitamäe koolimajas toimub õpe ka III kooliastmes;
- Värska koolimajas toimub õpe samuti III kooliastmes ja lisaks ka 10.–12. klassis;
- kõikide õppekohtade õpetajad teevad koostööd õppetöö plaanimisel.
Kokkulepitud rõhuasetused
- Kõikides õppeainetes lõimitakse kooli eripära ja kogukonnas kokkulepitud rõhuasetused ning kasutatakse erinevaid võimalusi õppimise ja õppekeskkonna mitmekesistamiseks. Lähtuvalt õppimisele seatud eesmärgist võib õpet korraldada väljaspool kooli õppekäigu, projektipäeva või praktilise tööna. Kooli eripäraga seotud rõhuasetusi ja väärtusi kujundatakse lisaks aineõppele ka huvitegevuse ja -ringide sisulises töös.
- I ja II kooliastmes õpitakse kõiki õppeaineid üldjuhul läbivalt kogu õppeaasta jooksul, kuid õpilaste arengu toetamise huvides võib eri õppeaineid õpetada teatud ajal õppeaastast.
Üldõpetuse rakendamine
Vähemalt I kooliastme ulatuses on õppimise terviklikkuse toetamiseks võimalik rakendada üldõpet, kus ei eristata tavapäraseid ainetunde.
Koduõpe, lihtsustatud õpe, mujal õpitu arvestamine ja õppe individualiseerimine
Kokkuleppel vanema ja direktoriga võib kool
- arvestada väljaspool kooli õpitut, sh mõnes teises koolis või mitteformaalses õppes omandatut koolis läbitava õppe osana;
- teha muudatusi või kohandusi õppeajas, õppesisus, õppeprotsessis ja õppekeskkonnas ning muudatuste eesmärk, sisu ja täpsem korraldus lepitakse õpilase ja lapsevanemaga kokku kirjalikult;
- korraldada koduõpet kas õpilase tervislikel põhjustel või vanema taotlusel.
Võõrkeeled
- A-võõrkeelena õpitakse inglise keelt.
- B-võõrkeelena saab õpilane õppida prantsuse, hispaania, soome või vene keelt. B-võõrkeele valik toimub õppekoha põhiselt.
Valikõppeained
Valikõppeainete õpe toetab piirkonnas kokkulepitud kultuuriteadlikkuse ja ettevõtliku eluhoiaku kujundamist. I–II kooliastmes on üldjuhul kolm valikõppeainet kõikides õppekohtades:
- seto keel ja kultuur arendab õpilases teadlikkust omakultuurist, traditsioonidest ja keelest. Lisaks valikõppeainele lõimitakse seto keele ja kultuuriteadlikkuse kujundamine kõikidesse õppeainetesse;
- majandusõpetus kujundab õpilastes ettevõtlikkust, iseseisvust, suutlikkust lõimida oma ettevõtlikkust kultuuri ja pärimusega. Valikõppeainet õpitakse I–II kooliastmes üks tund nädalas, st kokku 35 tundi kooliastme kohta;
- arvutiõpetus toetab õpilase suutlikkust kasutada arvutit loovtöö koostamisel nii teemakohase materjali otsimisel kui töö nõuetekohasel vormistamisel;
- I kooliastmes määratakse üks kooli eripärast lähtuv ja õpilaste arengut toetav valikõppeaine õppeaastaks.
Liikluskasvatus
Koolis korraldatakse liikluskasvatust, et õpilastest kujuneksid kodanikud, kellel on:
- ohutu liiklemise harjumused ja kes tajuvad liikluskeskkonda ning hoiduvad käitumast teisi liiklejaid ohustavalt ja liiklust takistavalt;
- teadmised ja oskused, mis toetavad nende endi ja teiste liiklejate toimetulekut ja ohutust mitmesugustes liiklusolukordades nii jalakäija, reisija kui ka sõidukijuhina.